implant tedavisi

Aslında gerçekten de başlığımızda dediğimiz gibi dişsiz olan herkes için implant bir çözüm olmaktadır. Yalnız yinede implant  tedavisi maalesef herkese uygulanamamaktadır. Özellikle çene kemiği gelişmemiş olan 18 yaşından küçük kişiler için implant tedavisi uygulamak mümkün olmamaktadır. Sadece çene kemiği gelişimi de değil başka sağlık sorunları olan kişilerde implant tedavisi uygulamak mümkün değildir. İmplant tedavisi uygun olunduğu taktirde de karşımıza yüksek fiyatlar çıkabilmektedir. İmplant fiyatlarımız için linke tıklayabilir yada anasayfaya bakabilirsiniz.

Kimlere implant tedavisi uygulanamaz

İmplant tedavisi dişini kaybetmiş herkes için bir çözüm olarak tıbbın bize sunduğu bulunmaz bir nimettir. Ancak bu nimetten bazı kişiler içerisinde bulundukları rahatsızlıklar yüzünden maalesef yararlanamayabilirler. Bu kişileri sıralarsak eğer;

• 18 Yaşını Doldurmamış Hastalar: Bu yaşa kadar kemik oluşumu tamamlanmamış olacağından implant diş yapmak riskli durumları beraberinde getirecektir. Eğer bu yaştan önce diş kaybı yaşanmışsa kemik oluşumunun tamamlanmasını beklemek en doğru hareket olacaktır.
  • Sigara Tüketimi Fazla Olan Hastalar: Sigara içerdiği karbonmonoksit yüzünden yapılan implant diş tedavileri genelde kayıplar ile neticelenmektedir. Çünkü karbonmonoksit implantın çene kemiği ile bütünleşmesini engellemektedir. Kanlanmayı azalttığı için iyileşme sürecinin başlamadan bitmesine sebep olmaktadır.
  • Şeker (Diyabet) Hastaları: Şeker hastalarında doku iyileşmesi yavaş olduğundan ve geçirilen cerrahi müdahaleler sonrasında enfeksiyon riski herkesten fazla olduğundan implant diş tedavisi yapılamamaktadır.
  • Hiper Tansiyon Hastaları: Hipertansiyonlu hastalar ağrı ve stres ile karşılaştıklarında aşırı tepki verdikleri için implant tedavisi sırasında kan basıncı aniden yükselebilir ve kalp yetmezliği, felç gibi komplikasyonlar meydana gelebilmektedir.
  • Kan Pıhtılaşma Bozukluğu Olan Hastalar: Bu tip hastalara kesinlikle implant tedavisi uygulanmamaktadır. Kan akış implant tedavilerinde gerçekleşeceği için kanın pıhtılaşmaması durumunda farklı durumlar ile karşı karşıya kalınabilmektedir.
  • Kalp Hastalığı Olan Hastalar: Kalp rahatsızlığı olan hastalarda panik atak ve aşırı stres söz konusu olacağından dolayı kalbin bu duruma ve heyecana dayanıp dayanamayacağı konusunda hastanın kalp doktoru ile görüşüldükten sonra implant diş tedavisini yapmak en doğru seçenek olacaktır.

Görüldüğü üzere yukarıda bulunan rahatsızlıkları olan hastalar haricinde herkes implant diş tedavisi ile kaybettiği dişine kavuşabilir. İmplant diş kullanımı ile normal diş kullanımı arasında hiçbir fark bulunmamakla birlikte bakımlarını gerçekleştirmek implant dişin uzun süre sağlıkla kullanılması için önemlidir.

Kimlere implant tedavisi uygulanamaz makalemiz size yeterli bilgi vermedi ise lütfen yorum yazınız..